14.07.2018

Cinemaniac: Misliti film, popratni program 65. Pula Film Festivala

MUZEJ PRONAĐENOG FILMA; NIKA AUTOR, ELI CORTIÑAS, HARUN FAROCKI, ŽELJKO KIPKE, JEAN GABRIEL PERIOT, DAMIR RADIĆ
Kustosice: Branka Benčić i Tanja Vrvilo 16. – 30. 7. 2018.
MMC LUKA, Pula, Istarska 30
Otvaranje: ponedjeljak 16. srpnja 2018. u 20 sati
Što ostaje od postojećega filma i povijesnoga filmskog dispozitiva, njegovih osjetilnih, misaonih i strukturnih obličja nakon doba filma, u vremenu višemedijskih pokretnih slika koje odbacuje fizičku fakturu i aparaturu, remedijalizirajući artefakte i djelatni sustav zastarjeloga medija?
Sedamnaesto izdanje izložbe CINEMANIAC > MISLITI FILM, koja se realizira kao popratni program Pula Film Festivala, posvećeno je filmskim i umjetničkim praksama found footagea.
Žanr found footagea / pronađenog filma specifična je praksa filmskog mišljenja, kritička filmska praksa koja obuhvaća različite strategije, postupke i konceptualizacije, a predstavlja naknadni život filmskog djela, prerađeni filmski arhiv. U tom smislu Muzej pronađenog filma, ukazati će i podsjetiti na mjesto filma u kontekstu filmske baštine, na umjetničke prakse found footagea i prostore galerija i muzeja kao mjesta čuvanja i sjećanja, oživljavanja i emancipacije globalnog arhiva filma kroz prakse suvremenih umjetnika, koji posežu za strategijama reza / montaže, ponavljanja, aproprijacije, upotrebe referenci i citata, kritičkog potencijala i statusa slike u društvenom i kulturnom polju.

Međunarodna grupna izložba Muzej pronađenog filma predstavlja fragmentarnu panoramu kroz koju se radovima međunarodnih i hrvatskih umjetnika publici približavaju i čine vidljivima raznolike prakse rada s found footage filmom. Umjetnici se bave različitim temama – od filmskog arhiva, Hollywooda, fetišizma, potencijala političkog govora ili analize kompleksnih društvenih pitanja, propitujući teme rada, probleme migracije, feminizma – stvarajući nove diskurzivne mreže odnosa. Objekti kritičkoga interesa reprezentacije su različitih pozicija moći koje ogoljuju trenutke društvene zbilje, uokvirujući politiku, diskriminaciju (The Devil, J. G. Periot), nepravdu, migracije (Filmski žurnal 63 – Vlak sjena Nike Autor, predstavljen u slovenskom paviljonu na 57. Bijenalu u Veneciji (2017) i nagrađen na International Film Festival Rotterdam 2018), pa i sam sustav kinematografije kojega reprezentira Hollywood (Željko Kipke, Eli Cortiñas), dok Harun Farocki u Workers Leaving the Factory kroz perspektivu povijesti filma uokviruje mrežu odnosa rada, tvornica i radnika, a u Schnittstelle / Interface otvara izlaganje o rezu, ključnom mjestu između slika, koje se odvija na montažnom stolu, dok nas metanarativnom gestom uvodi u prostor filmskog mišljenja.

Izložbu prati publikacija na hrvatskom i engleskom jeziku, opsega 60 stranica, c/b, ilustrirana fotografjama, s esejima B. Benčić i T. Vrvilo, u izdanju Apoteke.
Organizacija: Apoteka – Prostor za suvremenu umjetnost u. o.
Partner: Pula Film Festival
Institucionalna i programska podrška:
Film – protufilm u. o. / Filmske Mutacije: Festival nevidljivog filma;
Kino umjetnika – MSU Muzej suvremene umjetnosti Zagreb
Izložba je realizirana sredstvima Grada Pule.